SEO

SEO to tajemna wiedza dla wybranych? Nieprawda! Poznaj podstawowe zasady SEO

Całą sztuką w prowadzeniu dochodowej strony lub sklepu internetowego polega na sprowadzeniu na nią dostatecznej ilości ruchu, który składa się nie z przypadkowych osób, a tych, które są faktycznie zainteresowaniem produktu lub skorzystaniem z usług.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą MAYKO, która oferuje m.in. pozycjonowanie sklepów internetowych.

Budowanie pozycji strony z SEO

Istnieje wiele sposobów, na to, aby zbudować markę i popularność twojego sklepu. Można do tego wykorzystać płatne reklamy, social media, lub influencerów. Wszystko to, nie ma jednak większego sensu bez zoptymalizowania strony pod SEO- jest to największe i najbardziej utrzymywalne źródło ruchu na witrynach internetowych. Z całą pewnością słyszałeś już o optymalizacji stron pod wyszukiwarki i być może w twojej głowie stworzył się obraz i wyobrażenie, o tym, że wiedza o SEO jest bardzo skomplikowana i zmiany na stronie zawsze wiążą się z zatrudnianiem specjalisty.

Nie jest to do końca prawdą. Oczywiście, optymalizując stronę, trzeba pamiętać o wielu elementach i nie da się tego nauczyć w jedną noc, jednak wciąż istnieje garść podstawowych zasad, które możesz wdrożyć na swoją stronę samodzielnie i przyniosą one bardzo pozytywne skutki.

Dlaczego warto dbać o SEO?

Wielu ludzi szuka rzeczy do kupna w internecie. Ten ruch może być niezwykle wydajny dla firmy nie tylko z powodu dużego ruchu, ale także z powodu bardzo specyficznego- kliencie, którzy trafiają na twoją stronę z poziomu wyszukiwarki, bardzo często są już nastawieni na dokonanie zakupów. Dlaczego SEO i wysoka pozycja w organicznym wyszukiwaniu powinna być twoim celem? Cóż, spójrzmy na przykład.

Załóżmy, że sprzedajesz ekskluzywne towary, które jednak mogą być przydatne tylko dla bardzo specyficznej grupy osób. W takim razie, czy lepszym rozwiązaniem jest zainwestowanie w billboard, który będą wiedzieli w wszyscy w okolicy, czy raczej pojawiać się przed oczyma wszystkich zainteresowanych osób, gdy szukają określonych produktów w internecie?

Podstawy SEO, które musisz znać

Eksperci SEO potrafią wykorzystać na swoją korzyść wszystkie sztuczki i tajniki, jakie oferuje Google. Zdarza się jednak, że nie są one wcale konieczne, aby skutecznie zoptymalizować stronę. Przyglądnij się iście najważniejszych rzeczy, które powinny być dobrze zorganizowane na twojej stronie. Jeśli nie są, napraw je samemu, lub skorzystaj z pomocy ekspertów, którzy w godziwej cenie zrobią to dla ciebie.

Słowa kluczowe

Pierwszym krokiem, aby strona internetowa lub sklep miał jakiekolwiek szanse na zaistnienie w internecie, jest znalezienie i zoptymalizowanie strony pod określone słowa kluczowe. Są to frazy, które wyszukują ludzie, kiedy chcą znaleźć coś podobnego do tego, co znajduje się na naszej stronie. Zastosuj słowa kluczowe w nagłówkach H1, H2, H3. Potwórz osobne podkategorie dla poszczególnych typów usług lub grup produktów i dodawaj wartościową treść (np. posty na blog), w których będą się znajdować twoje słowa kluczowe. Uważaj jednak, aby nie umieszczać ich nienaturalnie w tekście. Tzw. “keyword stuffing” może skończyć się karą ze strony Google lub po prostu powstaniem kompletnie nieczytelnego tekstu.

Responsywność mobilna

Z jakiego urządzenia czytasz w tym momencie ten post? Cóż, według danych statystycznych opublikowanych pod koniec 2018 roku przez Google, istnieje większe prawdopodobieństwo, że robisz to na telefonie. Niezależnie, czy to prawda, w tym konkretnym momencie, nie możesz zaprzeczyć, że przygotowanie strony, która jest przyjazna dla telefonów i zapewnia dobre User Experiance, to bardzo ważna kwestia dla SEO.

Wewnętrzne i zewnętrzne linkowanie

To, czy twoja strona pojawi się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, nie jest zależne tylko od samej treści. Liczy się również czytelność dla botów Google oraz autorytet strony. Na każdej witrynie, na której znajduje się co najmniej kilka podstron i postów, warto zastosować odpowiednie linkowanie wewnętrzne- sprawi to, że strona będzie zbudowana logicznie, a użytkownicy będą mogli znajdywać interesujące ich wiadomości bez konieczności opuszczania strony. Zewnętrzne linkowanie polega natomiast na tym, że odniesienia do naszej strony pojawiają się w innych miejscach. Jest to bardzo ważny wskaźnik dla Google, dlatego postaraj się, aby zdobyć jak największą ilość linków ze stron, które są autorytetem w twojej branży.

Dodaj komentarz