
Na czym polega proces pozycjonowania stron www?
Pozycjonowanie stron internetowych wydaje się laikom czynnością stosunkowo prostą, ale prawda o tym działaniu jest zupełnie inna. Specjaliści wiedzą, że wiąże się ona z szeregiem trudnych działań i wymagającego dopasowania ich do wytycznych Google, które dodatkowo często się zmieniają powodując w tym procesie dodatkowe trudności.
Czym zajmujÄ… siÄ™ agencje pozycjonujÄ…ce witryny www?
Profesjonalne agencje marketingowe i tzw. firmy SEM/SEO wykonujÄ…ce pozycjonowanie stron internetowych w Google – info z Gazeta Innowacje – majÄ… przed sobÄ… nie lada wyzwanie. Å»eby uzyskać satysfakcjonujÄ…cÄ… dla swoich klientów pozycjÄ™ w wynikach wyszukiwania muszÄ… doskonale znać wymogi wyszukiwarki, jej obostrzenia, restrykcje i tzw. algorytmy wraz z aktualizacjami, które determinujÄ… fakt, czy ich dziaÅ‚ania bÄ™dÄ… dÅ‚ugofalowo skuteczne czy też nie. Każda agencja ma dodatkowo wÅ‚asne tajniki zwiÄ…zane z procesami pozycjonowania, którymi nie dzieli siÄ™ publicznie, wiÄ™c amatorom próbujÄ…cym samodzielnie promować stronÄ™ firmy w wynikach takie metody sÄ… zupeÅ‚nie nieznane.
Dlaczego nie warto powierzać tej usługi amatorom?
Pozycjonowanie stron internetowych w Google wykonane w sposób prawidłowy i profesjonalne może przynieść firmie szereg wymiernych korzyści. Wśród nich jest zwiększenie ruchu naturalnych użytkowników na stronie sklepu, firmy czy portalu internetowego,a co za tym idzie większa szansa na dokonanie przez nich w danym miejscu zakupów. Wzrost ruchu, pozycji i sprzedaży w większości zależy dziś właśnie od dobrego pozycjonowania. Niestety, jeśli powierzy się to działanie amatorom, można nie tylko nie uzyskać wzrostów ruchu i sprzedaży, na których zależy każdej firmie, ale wręcz stracić. Nieumiejętne pozycjonowanie stron internetowych w Google może doprowadzić do nałożenia na taką witrynę kar bezpośrednio od wyszukiwarki. Są to różnego rodzaju filtry, bany, ograniczenia widoczności w Google a nawet całkowite wyrzucenie strony z wyników wyszukiwania, co w dzisiejszych czasach jest równe z klęską firmy i utratą potencjalnych nowych klientów.